Wypowiedź: Rafał Witczak, dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA.
Już nie oddział, nie komputer ale mobilne korzystanie z banku staje się coraz popularniejsze. To właśnie na tablecie lub smartfonie sprawdzamy stan naszego konta, płacimy rachunki czy wykonujemy zwykły przelew. Stale rosnące zainteresowanie powoduje, że banki coraz bardziej inwestują w rozwój takich technologi.
– Sprawdzaliśmy ostatnio statystyki jak wygląda logowanie do zwykłego serwisu internetowego z poziomu urządzeń mobilnych i tutaj zdecydowanie widać tendencję rosnącą. Ponad dwa miliony logowań naszych klientów, było realizowanych z urządzeń mobilnych i mówię tu o logowaniach do standardowego serwisu internetowego. W tym większość logowań z tabletów. – mówi Rafał Witczak, dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA. – Dlatego widzimy, że nasi klienci oczekują serwisu dostosowanego do swoich potrzeb i urządzeń z jakich korzystają. Zwykły serwis internetowy nie jest w pełni dostosowany do dotyku. Z kolei korzystanie na tablecie ze zwykłej aplikacji mobilnej też nie jest do końca właściwe ponieważ mamy jednak do czynienia z o wiele większą powierzchnią roboczą ekranu.
Większość klientów korzystających z bankowości internetowej loguje się żeby sprawdzić saldo, zobaczyć ostatnie operacje na historii rachunku, oraz wykonać podstawowe operacje.